04 Haziran, 2014

Köpeklerde Gençlik Hastalığı

Karnımı yeni doyurdum, kemik şeklindeki yatağımda  uyumadan sizlere yazmak istedim. 
Şuan ki aileme kavuşmam talihsiz bir olaydan sonra oldu. Annem Petshop'lara karşı olduğu için K9'un Silivri'deki çiftliğine gitmiş. Orada yeni doğmuş ve aşırı tatlı olan kahverengi beyaz bir Cavelier King Charles almak için adını listeye yazdırmış. Yavru köpekler bağışıklık sistemlerinin güçlenmesi için minimum 1,5 - 2 ay annesinin yanından ayrılmamalı ve annesinden süt içmeli. O nedenle K9 çiftliği ancak 3 ay sonra yavru köpeği aileme teslim edebileceklerini iletmiş. Annemi zamanı geldiğinde aramışlar ve annem yavruyu almaya gittiğinde zavallıcık ayakları üzerinde duramıyor, sürekli öksürüyor ve hep aynı periyotta sızlanarak havlıyormuş. Annem çok tedirgin olmuş ve hemen çok iyi tanıdığı bir veterineri arıyarak semptomları tek tek anlatmış. Veteriner de tüm bu semptomların 'Gençlik Hastalığı' adı verilen bulaşıcı viral bir enfeksiyona işaret olduğunu ve hastalığın son evrelerine yaklaşıldığını iletmiş.  Özellikle 2 aylık yavru bir köpek bu hastalığa yakalandıktan sonra, emin ellerde olup çok iyi bakılsa da sonunun maalesef ölümle sonuçlanacağını belirtmiş. Tüm telefon konuşmalarına şahit olan K9 yetkilisi köpeğe gerekli tüm antibiotikleri verdiklerini, bir kaç güne hiç bir sorunu kalmayacağını, aşılarının tam olduğunu ve bu hastalığın tamamen bir soğuk algınlığı olduğunu söyleyerek yavuruyu hala satmaya çalışıyormuş. Yetkililere sinirlenen annem ağlayarak köpeği orada bırakmak zorunda kalmış ve veterinerin ricası üzerine oradan ayrılmış. Çiftlikten çıktıktan sonra vicdan azabıyla K9'un petshop'larından birine gitmiş. Bir de ne görsün, kafesin içerisinde yanındaki yavru köpeğin sürekli kulaklarını çeken, durmadan zıplayan tricolor (siyah, kahverengi ve beyaz) şımarık ben. Annemi gördüğümde henüz 3 aylıktım. Beni kucağına aldığında hemen onu öpmeye başladım, kuyruğumu sallamaktan yorgun düşmüştüm. O gün annemle yeni evime gittim ve yeni ailemle tanıştım. Kötü bir tecrübe sonrasında da olsa onların yeni bebeği olmak beni çok mutlu etmişti.


Gençlik Hastalığı Nedir ? 

Gençlik hastalığı bulaşıcı viral bir enfeksiyondur.  Gerekli aşaıları yapılmamış, düzgün bakımı yapılmayan, uygun beslenme koşulları olmayan ya da bu hastalığa sahip başka hayvanlarla aynı ortamda bulunan yavrularda görülmesi olasıdır. 

Semptomları Nelerdir ? 
  • Gözlerde çapak, yesıl veya sarı akıntılar
  • Nefes alıp vermekte zorluk ve öksürme 
  • Kaslarda tikler
  • Işığa karşı hassaslık
  • Seslerden ürkme
  • Hep aynı periyotta havlama 

Kaç Yaşındaki Köpeklerde Görülür ? 

2 yaşına kadar olan yavru köpeklerde sıkça görülmektedir.  Ancak 6 aylıktan küçük köpeklerde daha yaygındır.

Ne Kadar Etkilidir ? 

Özellikle 1 yaşından küçük yavru köpeklerde bağışıklık sistemi daha zayıf olduğu için ne yazık ki hastalık daha etkili olmaktadır. 

Geçer mi ? 

Erken teşhisle beraber aşılama, gerekli müdahaleler yapılırsa yavru sağlığına kavuşur ve bu hastalığa ömür boyu bağışık kalır. Ancak erken teşhis konamayan yavrularda maalesef yapılan tüm aşılara ve müdahalelere rağmen yavru kurtarılamamaktadır. 

Lütfen bizi sahiplenmeden önce çok iyi araştırma yapın. 

Artık kemiğimi yiyip rahatça uyuyabilirim :)

Woof - Woof 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder