06 Ocak, 2015

Başarılı Bir Eğitim İçin Yapılması Gerekenler

Bizleri eğitmek kolay gibi görünse de mesai harcamanız ve ısrarcı olmanız gereken bir süreç. Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi patronun siz olduğunuzu anlamamız gerekiyor. Aksi halde tüm istemediğiniz şeyleri yapıp, şımarık bir köpek olmaktan asla vazgeçmeyiz.

Başarılı bir eğitim için altın kurallar:
1- Sabırlı Olun: Köpekler konuları bizim umduğumuzdan çok daha yavaş kavrarlar. Köpeğinizin bir iki kerede gösterdiğinizi öğrenmesini beklemeyin. Her köpeğin öğrenme hızı farklıdır. Siz ne kadar ısrarcı olur, bol tekrar yapar, doğru yerde doğru komutu verirseniz arkadaşlarımın öğrenmesi o kadar kolay olacaktır.
2-Planlı Olun: Köpeğiniz gösterdiğiniz hareketi kavramakta güçlük çekiyorsa, bir kaç komuta bölerek öğretmeye özen gösterin.
3- Gerçekçi Olun: Yukarıda da belirttiğim gibi köpeğinizin hemen her şeyi kavramasını ve anında yapmasını beklemeyin. Hareketleri pekiştirmenin önemini asla unutmayın.
4- Sevecen Olun, Cezadan Kaçının: Köpeğiniz sabrınızı zorladığında ona asla kötü davranmayın, olumlu ve pozitif yaklaşımla kendisine yardımcı olmaya çalışın.
5- Pozitif Pekiştirme: Önceki yazılarımda da bir çok kez değindiğim pozitif pekiştirmeden asla vazgeçmeyin. Yerinde davranışları köpeğinizi motive eden şeylerle ANINDA pekiştirin. Unutmayın anında yapmadığınız pekiştirmeler köpeğinize öylesine verdiğiniz ödüllerden farksız olacaktır ve köpeğiniz o ödülü ne için hakkettiğini anlamayacaktır.
6- Hedefler Belirleyin: Köpeğinizin hangi hareketi öğrenmesini istediğinizi belirleyin ve eğitimi bozacak ortamlarda mümkünse bulundurmayın. Örneğin: Annem evde yokken ben her havladığımda susmam için bana fındık veriyorlar. Böyle bir durumda ben havladığım için ödüllendirildiğimi sanıyorum ve hep havlamaya devam ediyorum. Halbuki annem evdeyken havladığımda annem negatif pekiştirme ile benim susmamı sağlıyor. Ancak bir pozitif bir negatif pekiştirme ile öğrenmede güçlük çekiyorum.
7- Sık Alıştırmalar Yapın: Süreklilik her işte olduğu gibi bu süreçte de çok mühim. Hızlı öğrenmemizi istiyorsanız, sabırlı olup bize zaman ayırmanız gerekiyor.
Unutmayın köpeğiniz bir şeyi öğrenemiyorsa orada tek hatalı o değildir. Sizin de yanlış yaptığınız veya yukarıdaki örnekteki gibi başka etkenlerin eğitimi bozduğu durumlar söz konusu olabilir. Kızmadan önce bunu lütfen hatırlayın!
Uslu köpek arkadaşları yetiştirebilmeniz dileğiyle,
Woof-Woof

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder