19 Aralık, 2014

Köpeğinizle Sorunsuz Yürüyüşün Altın Kuralları

Tüm aşılarım tamamlandıktan sonra artık dışarı çıkabilir, deli gibi koşabilirdim. O zamanlar küçük olduğum ve dışarıya yeni yeni alıştığım için annem günde en az 6 kere beni tuvalete çıkartırdı. Her çıktığımızda yaşadığım mutluluğu sizlere anlatamam. Tuvaletimi yapmak dışında herşeyi yapıyordum :) Yerde bulduklarımı yiyor, sürekli koşmaya çalışıyor ve annemi çekiştiriyordum. Günde 6 kez anneme bunu yaşatınca kendisine gına geldi ve patronun kim olduğunu bana öğretme kararı aldı:)

Her zaman ilk önce köpeğinizin güvenliğini düşünerek;

1- Önden Yürüyün
Köpeğinizin asla sizin önünüzden yürümesine izin vermeyin. Sizin önden yürümeniz patronun siz olduğunu ona hatırlatacaktır. Onun önden gitmesine izin vermek yol rotasını onun çizebileceğini onaylamaktır. En güzeli sizin yanınızdan yürümesine alıştırmaktır.

2- Kısa Tasma Kullanın
Kontrolü kaybetmemek ve rahat yürüyebilmeniz için kısa tasma kullanmanızı öneririm. Özellikle eğitim esnasında kısa tasma ile köpeğiniz yanlış yaptığında onu uyarabilmeniz daha kolay olacaktır..

3- Köpeğinizle Uzun Yürüyüşlere Çıkın
Arkadaşlarımı sadece tuvalet yapmaları için dışarı çıkartmayın. Yürümeleri, yer yer koşmaları gerekiyor. Mümkünse sabahları ve akşamları minimum yarımşar saat gezdirin. Bu süre köpeğinizin cinsine göre değişiklik gösterebilir, bunun için veterinerinize danışabilirsiniz. Unutmayın ki biz dışarı çıktığımızda çok mutlu oluyoruz!

4- Yürüyüş Esnasında Onu Ödüllendirin
Yürüyüş esnasında her şey istediğiniz gibi gidiyorsa ve bulunduğunuz çevre güvenliyse onu kısa süreliğine serbest bırakarak ödüllendirebilirsiniz. Tabii ki siz çağırdığınızda geri gelmesi konusunda eğitim verdiyseniz! Aksi halde özellikle King Charles'ların geri gelmesinde zorluk yaşayabilirsiniz. Bu cinsin dikkati çabuk dağılıyor.

5- Sizi Sabırla Beklemeli
Yürüyüşten eve döndükten sonra siz onu temizleyip, tasmasını çıkartana kadar köpeğiniz sizi sabırla beklemeli. Bu ona tekrar patronun kim olduğunu hatırlatacaktır.

Keyifli yürüyüşler :)
Woof-Woof

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder