03 Aralık, 2014

Köpeğiniz Sizinle Mi Uyuyor ?

Ben eve geldiğimde 3 aylıktım ve o zamandan beri hep annemle uyuyorum. Annem başlarda benim için aldığı yatağı kendi yatağının yanına koyarak orada uyumam için elinden geleni yaptı ama benim için asla bir çözüm olmadı.Bugün 4 yaşındayım ve hala annemle uyuyorum. 
Ama annem evlenince ne olur bilemem :)
Peki neden köpekler sahipleriyle uyumak isterler ? 
Köpekler sahiplerini gerçek ebeveynleri olarak gördükleri için annelerinin gövdelerinin yanına kıvrılıp yatmak isterler. Bu yüzden ne kadar büyürse büyüsün çocukluk dönemini hiç bir zaman geçemezler ve hep beraber uyumak isterler.  
Bu durum evliliklerde sorun yaratabilir ve bazı durumlarda çiftin ayrılmasına bile neden olabilir.
Sıkı eğitim sonucunda aile köpeği yataktan uzak tutsa bile, kendi sürüsüne yani ailesine mümkün olduğu kadar yakında uyumak isteyecektir. Doğada yavru köpekler yuvalarını terk ettikten sonra birbirlerine çok uzak kalmadan uyumayı tercih ederler. Yalnızca dayak yiyerek sürüden kovulmuş bir köpeğin grubun biraz uzağında uyuduğu görülür. Geceleri insan sahipleri tarafından ayrı bir yere kapatılmış olan bir köpeğin, sürüden kovulmuş biri gibi hissedeceğini unutmamak gerekir. 
Bir ev köpeği, yatma vakti geldiğinde niçin kendisinden uzak durulduğunu ve insan dostlarından niçin ayrı kalmaya zorlandığını anlamakta zorluk çekecektir. 
Köpeğinizi yatağınıza almak istemiyorsanız onun da duygularını düşünerek en azından yatak odanızda mümkün olduğu kadar yakın bir yerde uyumasına izin verebilirsiniz. 
Woof-Woof 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder