04 Ağustos, 2014

Köpeklerde Alerji Belirtileri ve Tedavisi

Küçüklüğümden beri sokaktan eve her döndüğümde kapıda annemin ellerimi ve ayaklarımı bebeklere özel olarak satılan ıslak mendille silmesini beklerim. İyice temizlenmeden asla eve girmem! :) Annem geçenlerde her zaman aldığı ıslak mendilden bulamadığı için farklı bir marka almış. Kullanmaya başladıktan bir kaç gün sonra vücudumun belirli bölgeleri kaşınmaya başladı. Ben kaşıdıkça daha çok kaşındı ve sonunda kendimi durduramaz hale geldim. Boyun kısmım ve alt bölgem kıpkırmızı olmuştu. Annem hemen beni veterinere götürdü. Veterinerim alerji mi yoksa mantar mı sorusunu yanıtlamak adına bant yardımıyla açılan yaralarımdan örnek aldı ve teste gönderdi. Bu esnada kaşıntımı hafifletmek adına antibiyotik ile pomad verdi. Test sonucum kızarıklıkların tamamen alerji olduğunu tastiklemişti. 
Kaşıntıdan ölmek nedir gerçekten anlamıştım. Kendimi durduramıyordum ve artık canım çok yanıyordu. Annem bu esnada ne yapacağını şaşırmıştı ve veterinerimin verdiği antibiyotiğin etki etmesini bekliyordu. Ancak gece 5'e kadar kaşınmam durmayınca annem dayanamadı ve 'Acil'e gittik. Çok huzursuzdum ve sürekli ağlıyordum :(
'Acil'de hemen sakinleştirici ve kaşıntıya iyi gelecek bir iğne yaptılar. Aynı zamanda kızarmış yerlerime bir kaç merhemi karıştırarak uygulama yaptılar.
Bu esnada annem her zamanki gibi Facebook'taki Cavalier grubuna alerjimi danıştı. Çok sevgili grup üyeleri hemen önerilerde bulundular. Özellikle 'çağ ağacı yağı' (tea tree oil) bir kaç merhemle karıştırıp sürünce hem kızarıklarım azaldı hem de kaşıntım minimuma indi. Gruptaki herkese ayrıca buradan teşekkür etmek istiyorum ! 

'Acil' e gittikten sonra kullandığım ve iyi gelen ilaçların listesi aşağıdaki gibidir: (Lütfen veterinerinize danışmadan arkadaşlarım için asla bu ilaçları kullanmayın!) 
1- Tea Tree Oil (Aşağıdaki pomadlarla karıştırarak kullandım) 
2- Avil (Alerji ilacı) 
3- Anestol Pomad
4- Prednol Pomad
5-Synulox 250 mg Oral Tablet 
Özellikle alerjiye meyilli cilt tipine sahip arkadaşlarımın, alışık olduğu dış etkenleri değiştirmemeye lütfen özen gösterin. Bu etkenler  yukarıdaki örnekte olduğu gibi hiç düşünmediğiniz şeyler olabilir. Örneğin eğer arkadaşlarımın yatağınıza çıkmasına izin veriyorsanız, kullandığınız deterjanı değiştirmeniz bile arkadaşlarımın ciltlerinde alerjik belirtilere neden olabilir.
Alerjisi olan tüm arkadaşlarıma geçmiş olsun!
Woof-Woof !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder