14 Temmuz, 2014

Köpeğinizle Deniz Keyfi

Artık tatile gelme vakti geldi ! Sevineyim mi üzüleyim mi bilemiyorum. Ne yazık ki annem her yaz olduğu gibi bu yaz da beni denize sokmaya çalışacak :( Bu konudaki rahatsızlığımı beden dilimle anlatmaya çalışsam da soluğu hep denizde alıyorum. Ben soğuk pek sevmiyorum. Denize girene kadar zorlanıyorum ancak girdikten sonra da çıkmak istemiyorum, yüzmekten keyif alıyorum.
Özellikle bu sene annem beni her yıl olduğundan daha çok denize sokmaya zorlayacak çünkü daha yeni patella ameliyatı oldum. Veteriner yüzmemin dizime çok iyi geleceğini söyledi. Çünkü yüzmek insanlar için olduğu kadar bizler için de iyi bir spordur. Kaslarımızı çalıştırır, kalp ve solunum sistemimizi güçlendirir.
Bizlerin denizden keyif alması için bir kaç şeye dikkat etmeniz gerekiyor:
  • Güneş ışınları bizler için de oldukça zararlı. Bu nedenle bizlerle denize girerken sabah veya akşamüstü saatlerini tercih etmelisiniz.
  • Eğer arkadaşım suya girmekten hoşlanmıyorsa lütfen onu biranda suya atmayın. Aynı bebeklerde olduğu gibi alıştıra alıştıra sokmayı deneyin. Aksi halde bir anlık yaşayacağımız panik, negatif pekiştirme nedeniyle bizim o suya birdaha girme isteğimizi yok edecektir.
  • Denizin ve yüzmemizin iyi geleceği bir sağlık sorunumuz veya pirelenme mevcut değilse lütfen suyu sevmeyen arkadaşlarımı denize sokarak onlara çile çektirmeyin.
  • Deniz kıyısına gitmeden yanınıza arkadaşımı kurulayabileceğiniz bir havlu ve içebileceği su almayı unutmayın.
  • Denizdeki ve sahildeki yabancı cisimlere dikkat edin. Bölgenin temiz olduğundan lütfen emin olun. Kırık şişe camları gibi cisimler arkadaşlarıma zarar verebilir.
  • Bizi lütfen denizde yüzerken yalnız bırakmayın. Gözünüz hep üstümüzde olsun. 
  • Yüzmek yorucu bir aktivitedir. Köpeğinizin uzun süre denizde kalmasına izin vermeyin. Çok derinlere gittiğimizde veya ayağımızın deymediği yerlerde bize destek olun ve bizi havada tutmaya çalışın.
  • Özellikle uzun kulaklı köpeklerin kafalarını suya çok sokmasına izin vermeyin. Kulağa su kaçması veya kulağın ıslak kalması ileride problemlere yol açabilir. 
  • Deniz suyunun fazlası midemiz için zararlıdır. Lütfen fazla su yutmadığımızdan emin olun. Önlem olarak yanınızda bol miktarda içme suyu bulundurun. 
  • Denizden çıktıktan sonra lütfen üzerimizdeki deniz suyunu durulayın. Tuzlu su deride tahrişe neden olabilir ve arkadaşlarımın derilerinde egzama oluşabilir.
  • Özellikle uzun kulaklı köpeklerin kulaklarını (kulak içine su gelmeyecek şekilde) ve pati aralarını iyice yıkayın. 

  • Yıkanma sonrası yere bir havlu serin ve arkadaşımın belirli bir süre kendisini kurutmasına izin verin. Her yerini havluya sürterek kendisini olabildiğince kurutacaktır.
  • Hava sıcak ve güneşli ise köpeğinizi tamamen kurutmanıza gerek yok. Kendisi kuruyacaktır. Ancak unutmayın köpeğinizi asla öğlen saati asla uzun süre güneş altında tutmayın, gölgede dinlendirin. Köpeklerde de güneş yanığı olabiliyor. 
  • Denize giren arkadaşlarımın dışkıları biraz daha yumuşak olabilir. Bol sıvı takviyesi ile toparlanmasına yardımcı olabilirsiniz. 
İyi tatiller :) 
Woof - Woof 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder